trusted partner for the Czech and Slovak Republics

Blog

Proč umělá inteligence není budoucností marketingu? Protože je to současnost !!!

02 říj 2019

Je umělá inteligence (AI) budoucností marketingu? V dnešní době se prohlášení o umělé inteligenci opakuje znovu a znovu téměř v každém oboru. Není však vhodnější říci, že AI je již přítomna v marketingu?

Je umělá inteligence (AI) budoucností marketingu? V dnešní době se prohlášení o umělé inteligenci opakuje znovu a znovu téměř v každém oboru. Není však vhodnější říci, že AI je již přítomna v marketingu?

AI přebírá marketingový průmysl

V nedávné zprávě MSL Group Powered by AI se uvádí, že manažeři v oddělení PR, reklamy

a marketingu na celém světě se stávají průkopníky AI ve svých organizacích. Více než 1800 lídrů

v oblasti marketingu a komunikace v předních společnostech již s důvěrou a dovedností zavádí AI do své práce a strategií. V průzkumu uvedli, že jsou v této oblasti důvtipní a mají důkladné znalosti o technologiích, které se z velké části sami naučili, aniž by absolvovali formální školení, organizované zaměstnavatelem.

To znamená, že odborníci na marketing a komunikaci se stávají skutečnými vizionáři umělé inteligence a vedou své společnosti do nové éry technologie.

Mnoho z nich psychologové označují jako kreativní typy «správného mozku». Mohou to být vizionáři, vidět celkový obraz a představit si mnoho aplikací AI v podnikání. Díky tomu jsou ideálním partnerem IT oddělení pod vedením CIO, který řídí firemní plány kolem technologie AI a vývoje aplikací.

Guillaume Herbette

Globální ředitel, MSL

Chcete se připojit k této rostoucí skupině marketingových odborníků, kteří využívají nejmodernější technologie AI? Ukážeme vám, jak to udělat jednoduchým, ale výkonným způsobem pomocí marketingové automatizační platformy.

Jak AI mění marketingovou automatizaci

Marketingová automatizace je výkonný nástroj, který výrazně mění výsledky obchodníků.

Pokročilé funkce, jako tzv. «work flows» a automatizační pravidla, spolu s tradičními řešeními

e-mailového marketingu, umožňují automatizovat složité marketingové kampaně a také je přizpůsobovat a spouštět v závislosti na aktivitě a datech o příjemci.

Vážnou výzvou však je množství dat, které je třeba analyzovat, aby bylo možné plně přizpůsobit komunikaci a zajistit, aby zákazníci dostávali relevantní a účinné zprávy. Tradiční řešení automatizace marketingu závisí na předem naprogramovaných pokynech a akcích, které stanoví odborníci provozující platformu. Ve složitějších scénářích to může být časově náročné a vyžaduje tým kvalifikovaných odborníků.

Marketingová automatizace založená na AI & Machine Learning (umělá inteligence a strojové učení) je zcela novým přístupem a skutečným řešením problémů souvisejících s množstvím dat a potřebou jejich neustálé analýzy za účelem zlepšení komunikace a dosažení požadovaných výsledků.

Marketingová automatizace se zlepšuje díky strojovému učení

Strojové učení je odvětví umělé inteligence. Hlavní charakteristikou strojového učení je jeho schopnost se neustále učit a zlepšovat výkon na základě zkušeností a průběžného shromažďování a analýzy dat.

Strojové učení aplikované v marketingové automatizaci dokáže analyzovat nesrovnatelně více dat než dokonce nejpočetnější tým analytiků. Tato omezení jsou viditelná zejména ve srovnání se strojovým učením v následujících případech:

  • jedinečné chování zákazníků
  • počet možných segmentů zákazníků
  • cenová citlivost
  • jedinečné preference zákazníků
  • pokročilá personalizace
  • identifikace neobvyklých akcí vedoucích ke konverzi
  • analýza korelací mezi více proměnnými současně
  • přizpůsobení procesů v reálném čase změnám chování zákazníků

Je zřejmé, že algoritmy mohou v těchto oborech fungovat mnohem lépe než lidé, což v marketingu znamená výrazné zlepšení, pokud jde o efektivnější a hodnotnější komunikaci.

Způsoby využití strojového učení v marketingové automatizaci

Strojové učení lze využít k zefektivnění nejpopulárnějších funkcí marketingové automatizace, jako je segmentace nebo doporučení. Podívejme se, jak strojové učení vylepšuje marketing v následujících čtyřech oblastech:

  • Inteligentní segmentace, tj. Rozdělení databáze do skupin. Nejběžnějším typem segmentace je uspořádání zákazníků do segmentů podle jejich pohlaví, lokality, preferencí atd., Ale může to také znamenat třídění produktů (řekněme všechny produkty s květinovým vzorem) nebo uživatelů podle jejich transakční historie (klienti, kteří koupili produkt ze stejné kategorie). Takto můžete zlepšit svůj marketing plánováním mailů v konkrétních segmentech a být si jisti, že o ně budou mít zájem všichni zahrnutí uživatelé. Díky strojovému učení je také možné analyzovat obrázky na vašem webu a skupiny produktů, které jsou podobné, což může být velmi užitečné pro doporučení produktů – například zákazníkovi, který si prohlížel červené boty, můžete doporučit další obuv v podobné barvě.
  • Analýza emocí je proces analýzy textových názorů za účelem určení autorova přístupu k určitému tématu, produktu nebo službě – pozitivní, negativní nebo neutrální. Tyto informace pak mohou být použity při marketingových akcích, jako jsou slevy. Je možné zavést dynamické určování cen nahrazením ručních rozhodnutí o slevách slevami vypočtenými umělou inteligencí na základě pravděpodobnosti nákupu a maximalizace příjmů všech zákazníků.
  • Zpracování přirozeného jazyka. Je to v zásadě programování počítačů, které zpracovávají velká množství lidských (přirozených) jazykových dat, což pomocí řeči nebo textu umožňuje interakci mezi počítači a uživateli. Tato technologie je široce používána v chatbotech – online programech, jejichž hlavním účelem je umožnit konverzaci mezi programem a zákazníkem. V dnešní době chatboty jsou stále populárnější a navíc se objevují na stále více webech a aplikacích (například je možné je integrovat do Facebook Messenger), zejména v online obchodech, ale uplatnění najdou též v sektoru B2B.
  • Doporučení produktu je nejznámějším případem použití umělé inteligence v marketingu. Doporučení produktů jsou také běžná v marketingových řešeních, která nepoužívají umělou inteligenci, a to díky údajům získaným o zákaznících (např. Nedávno prohlížené produkty). Přesto doporučení produktů umělou inteligencí jsou mnohem lepší než tato řešení.

V takovém případě lze doporučení připravit i pro nové a neaktivní zákazníky, protože mohou vycházet z informací o podobných uživatelích.

Stručně řečeno, není pochyb o tom, že umělá inteligence a strojové učení zásadním způsobem mění marketingový průmysl již dnes. Je to něco, co se děje před našimi očima díky marketingovým automatizačním řešením a statečným obchodníkům, kteří se snaží tuto komplexní technologii ve své práci přijmout.

Pokud chcete začít používat umělou inteligenci s marketingovou automatizací ve vaší společnosti

a připojit se ke skupině předních světových obchodů a marketingových odborníků, kteří již tyto špičkové technologie využívají a dosahují vynikajících výsledků, pojďme se společně potkat a my vám ukážeme, jak vašemu byznysu tato technologie pomůže.

Více o marketingové automatizaci