trusted partner for the Czech and Slovak Republics

Blog

Jak zvýšit konverze e-mail marketingu o 400% díky marketingové automatizaci s umělou inteligencí? Zde je příklad z praxe Cestovní kanceláře.

02 říj 2019

Rainbow je přední tour operátor ve střední Evropě s návštěvností webu 1 mil. uživatelů měsíčně. Společnost používala marketingové akce, jako jsou hromadné emailové news lettery, zobrazování remarketingu a tradiční kontaktní formuláře na webových stránkách, ale potřebovala nové nástroje k řešení posunu v chování zákazníků.
Rainbow zvýšila generování potenciálních zákazníků z webu o 45% díky přizpůsobeným kontaktním formulářům pro anonymní uživatele a navýšila míru konverze
v e-mailovém marketingu o 400%.

Rainbow je přední tour operátor ve střední Evropě s návštěvností webu 1 mil. uživatelů měsíčně. Společnost používala marketingové akce, jako jsou hromadné emailové news lettery, zobrazování remarketingu a tradiční kontaktní formuláře na webových stránkách, ale potřebovala nové nástroje k řešení posunu v chování zákazníků.

Rainbow zvýšila generování potenciálních zákazníků z webu o 45% díky přizpůsobeným kontaktním formulářům pro anonymní uživatele a navýšila míru onverze v e-mailovém marketingu o 400%.

Výzvy

Jednou z hlavních výzev bylo plné posílení možností spojených s online prodejními procesy a snížení vysokých nákladů na prodej služeb prostřednictvím sítě tradičních agentů. K tomu je třeba vyřešit následující problémy.

  • Globální změna v chování zákazníků a v jejich zvycích: online výzkum se stal klíčovou součástí procesu nákupu, který způsobil únik potenciálních zákazníků po velkých reklamních kampaních v tradičních médiích.
  • Neuspokojivé množství potenciálních zákazníků generovaných prostřednictvím webových stránek, zejména ve srovnání s vysokou návštěvností.
  • Klesající účinnost tradičních e-mailových marketingových strategií používaných společností
  • Velký počet anonymních uživatelů, procházení webových stránek, ale malé množství vyplněných kontaktních formulářů
  • Potřeba zvýšit retenci a nákupy věrných zákazníků
Řešení

V Rainbow se rozhodli implementovat platformu marketingové automatizace s umělou inteligencí

a zaměřit se na změnu způsobu, jakým převádějí uživatele navštěvující jejich webové stránky

a implementovat zcela nový efektivní proces rozesílání e-mailů.

Použitá řešení SALESmanago:

  • Digital Body Language:

Identifikace uživatelů a pokročilá analytika jejich chování založená mimo jiné na zdroji návštěvy, prohlíženém obsahu, stažených materiálech a klíčových slovech. Taková praxe umožňuje s velkou přesností určit, co daná osoba hledá.

  • Rozesílání dynamických e-mailů 1-na-1

Emaily 1: 1 s nabídkou produktů přizpůsobené zájmu uživatele, chování na webových stránkách a historii předchozích transakcí, které byly zákazníkům zaslány z Rainbow po návštěvě, která neskončila konverzí.

  • Anonymous Marketing Automation Solutions

tyto možnosti byly implementovány ve dvou procesech:

  • Zobrazení personalizovaných kontaktních formulářů anonymním uživatelům na webu – kontaktní formuláře byly zobrazeny anonymním uživatelům poté, co skóre návštěv dosáhlo určité úrovně a potenciální zákazník byl řádně profilován. Zobrazený kontaktní formulář již měl: personalizovanou fotografii s požadovaným cílem a informace o skutečném zájmu zákazníka. Zákazník musel pouze vyplnit jméno, e-mailovou adresu a telefonní číslo, aniž by musel vyplnit údaje o zájmu.
  • Zasílání e-mailů anonymním uživatelům, na které Rainbow Tours neměl e-mailovou adresu – je to možné díky integraci SALESmanago se společností Remintrex. Pokud anonymní uživatel navštěvuje Rainbow a neprovádí žádnou konverzi, SALESmanago zašle takovým zákazníkům e-mail s personalizovanou nabídkou.
Výsledek

Úspěch implementace SALESmanago se projevuje především v rostoucím procentu tržeb, které jsou realizovány na webových stránkách a migraci zákazníků z kanálu spolupracujících zprostředkovatelů zájezdů.

Výsledky v číslech:

nárůst e-mailu OR a CTR dynamických e-mailů ve srovnání s tradičními email newslettery

zvýšení konverzního poměru u dynamických e-mailů 1: 1 v porovnání s tradičními zpravodaji400

zvýšení počtu potenciálních zákazníků generovaných z webových stránek, které byly odeslány přímo do call centra

100% nárůst konverze retargetingu založených na 1-1-dynamickém e-mailu (26% konverze na kalkulátor dovolených, ve srovnání s 16% konverzní u kalkulátoru generovaným v remarketingu Google)

Možnosti dalšího rozvoje
  • Neustálá optimalizace automatizovaných, personalizovaných dynamických e-mailových newsletterů 1: 1
  • Rozvoj synergie mezi kamennými obchody a webem pomocí mobilní aplikace (s pokročilou analýzou a automatizací mobilního marketingu)
  • Implementace SALESmanago s umělou inteligencí, která analyzuje nejen produkty, na které se kliklo, ale také prohlížené produkty
  • Implementace pokročilých Next Best Offer Strategies díky nástroji strojového učení

 

«SALESmanago šetří náš čas díky automatizaci e-mailových kampaní. Personalizace a kontextové párování dává zákazníkovi dojem, že nabídku pro něj vybral jenu určený specialista. »

Michal Jaworski

Rainbow eCommerce Director

 

Pokud chcete předvést, jak marketingová automatizace s umělou inteligencí, může zvýšit i vaše konverze a obrat, kontaktujte nás co nejdříve. Přijedeme k vám.

Více o marketingové automatizaci